A közösségi médiából való kilépés boldogabbá tesz? Igen!
2021. május 15. írta: Marina newgenera

A közösségi médiából való kilépés boldogabbá tesz? Igen!

Emlékszel milyen voltál gyerekként? Mikor még nem érdekelt a divat, nem érdekelt más emberek véleménye? Csak önfeledten játszottál, minden pillanatot megéltél. Rácsodálkoztál a pillangókra, a naplementére, a felhőkre az égen. Mikor még igaz barátok vettek körül. Na, és arra még emlékszel , amikor minden egyes téli reggelen izgatottan néztél ki az ablakon, azt remélve, hogy a tájat hatalmas hótakaró fedi? Nem kellett senkivel sem megosztanod a látványt, a pillanatot, csak szimplán megélted. 

82a2faebb65d3aaa7ba42a3499604c12.png

Amikor még napi szinten használtam a közösségi médiát, úgy éreztem hogy teljesen elveszítem azt a szabad, boldog kisgyermeket, aki valaha voltam. Folyamatosan másokhoz hasonlítottam magamat, legyen szó például külsőről, követők/likeok számáról, ami szintén a közösségi médiának köszönhető. Depressziós voltam, és úgy éreztem bármit csinálok, az sosem lesz elég jó. Agyunk szociális területeinek bonyolult mechanizmusai folyamatosan figyelik a társas helyzetünket, és azonnal rettegéssel töltenek el minket, ha a lemaradás réme tűnne fel a kanyarban. Ekkor pedig kezdetét veheti az értelmetlen versengés, hogy legyőzzük a másikat.

 

„Magányos farkas üzemmódban szabadabbak vagyunk. Óvatosak vagyunk, mégis nagyobb a boldogságra való képességünk .Gondolkodunk magunkról, improvizálunk, teremtünk. Rendet tartunk magunk körül, vadászunk és rejtőzködünk. Néhanapján vonítunk is, csak mert érzelmeink túláradnak.
Amikor azonban falkában vagyunk, a többiekkel való interakció lesz hirtelen a világon a legfontosabb. Nem tudom, ez hogyan működik a farkasoknál, de az embereknél drámai. Ha egy versengő, hierarchikus hatalmi struktúrában találják magukat, mint amilyen például egy nagyvállalati környezet, képesek maradéktalanul elveszíteni saját tetteik valósághoz való viszonyát, mert a közvetlen hatalmi harc sokkal erőteljesebben kitölti gondolataikat, mint a valóság."(Miért ​töröld magad azonnal a közösségi oldalakról? c.könyv)

 

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a közösségi oldalak micsoda remek táptalajt nyújtanak a rasszizmusnak, gyűlöletnek, talán soha nem volt még ennyire szervezett, de a politikai manipuláció is szintet lépett, más országok választásaiba is beleszólhattak külső erők álprofilok használatával. Úgy döntöttem, hogy nekem nincs szükségem erre a sok szennyre, amit nap mint nap az arcomba tolnak, így töröltem az összes közösségi médiafiókomat. Kiderült - ez volt a legjobb döntés, amit valaha meghoztam.

 

"Kilépek a közösségi médiából". Hirtelen eluralkodott rajtam a szabadság érzése, amikor már nem foglalkozol a kedvelésekkel, megosztásokkal és azzal, hogy ki mit csinál. Megszűnik a görnyedés a telefon felett. Tudtam, hogy a szabadidőmet ismét a szabadban való séta, a naplóírás, pihenés, és az igaz barátokkal-családtagokkal való hosszú beszélgetések  töltik majd ki."

 373c0e7bfeb4b0f484fd3e33e092f309.jpg

 

Legtöbb ember úgy gondolja, hogy a közösségi média nélkül élni lehetetlen. Viszont, ez korántsem igaz - valójában a közösségi média nélküli élet a legjobb élet.

Ha téged is érdekel a közösségi oldalak nélküli élet, akkor ajánlanám a lent említett könyv elolvasását! 

(A közösségi média a legrosszabbat hozza ki mindannyiunkból: a népszerűség, a siker és az őszinte kapcsolatok hiú ábrándjába ringat bennünket; eltorzítja az igazsághoz való viszonyunkat, mely által a politika világa is egyre félelmetesebb lesz; ráadásul alattomos és könyörtelen reklámokkal foszt meg a szabad akaratunktól. A szerző szakértői szemmel mutatja be a közösségi oldalak működését, és bennfentes információk segítségével tárja fel, miként tartanak minket állandó megfigyelés alatt és manipulálják viselkedésünket a legbefolyásosabb nagyvállalatok.)

 

 

 Köszönöm, hogy elolvastad!

Marina

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://newgenera.blog.hu/api/trackback/id/tr4516560366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.15. 19:46:09

Az egész kampány lényege átlátszó.

Miután Soros gazda és filantróger haverjai képtelenek kontroll alatt tartani a netet, így most a netellenességet kezdték propagálni Janer Aliner álnéven.

A kisemberek azonban átlátnak ezen a szánalmas próbálkozáson.

A Joda visszatér 2021.05.15. 22:20:25

@ⲙⲁⲭѴⲁl ⲃⲓrⲥⲁⲙⲁⲛ ҡӧⲍíró: Hát pl. az amerikai elnökválasztás idején eléggé jól uralták a közösségi oldalakat. Nyoma sem volt a 2016-os lazaságnak, Nem is nyert Trump..

AlexAston 2021.05.16. 08:01:27

Én boldog vagyok, mert be sem léptem ebbe a világba, így ki sem kellett lépni.

lenörd hofstadter 2021.05.16. 08:38:05

Most sem érdekel mások véleménye. Pláne nem olyan birkáké akik minden megjelenő blogban azonnal osztják a komcsi materializmust.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2021.05.16. 08:52:25

Nem önmagával a közösségi médiával van a baj. Ez is csak egy olyan dolog a sok közül, amit az embernek be kell sorolni oda, ahol önkritikát, önmegtartóztatást önfegyelmet kell „gyakorolni”. Drog, alkohol, dohányzás. Utóbbiakban persze nem sok jó van, már ami a hosszú távú „alkalmazást” illeti. A közösségi médiának akár számtalan pozitív lehetősége is lehet. Kulcsok: cél, mértéktartás, de ebben sincs általános recept.

Marina newgenera · https://www.facebook.com/profile.php?id=100067193541222 2021.05.18. 16:46:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kampány? Valamit nagyon félre tetszett olvasni. A cikkem lényege nem a politikai befolyásolás, szimplán csak arról írtam, milyen az élet, ha felhagyunk a közösségi oldalak használatával. Marina a tisztességes nevem, ez nem egy álnév, és nem vagyok a Soros egyik bérence. Ezért a cikkért én nem kapok pénzt, nem lettem lefizetve.Leírtam a véleményem és a saját tapasztalataimat. De, ahogy láttam Ön már belelátott ebbe mindenféle rosszat, és még írt is róla. Semmi gond, szíve joga, azt viszont nem szeretem, ha elferdítik azt, amiről írok. Kérem ezt tartsa tiszteletben!

Dan da Man 2021.05.18. 23:26:49

@ⲙⲁⲭѴⲁl ⲃⲓrⲥⲁⲙⲁⲛ ҡӧⲍíró: Édes Istenem. Menjél már el anyádba, te korlátolt troll. Neked mindig kell egy sort ellenkezned, mert te mindig mindenkinél okosabb vagy. Egy Brendel vagy, csak beléd több kultúra szorult. De az IQ-d ettől még két számjegyű.

A posztot illetően: csak egyet tudok érteni. Szomorú, hogy van, akinek erre rá kell jönnie. Örömteli, hogy egyre többen teszik. Sajnos a Facebook egy feneketlen pöcegödör. Jó dolog is lehetne, de a "bevétel-optimalizáció" tönkretette, és hagyta, hogy az emberek sötét oldalára apelláljon. A zembereknek pedig nem kellett sok, elcsábultak, és droidok lettek. És sokan sohasem fognak ebből kigyógyulni. Sőt, mint fent említett majom, minden közösségi forrást a hülyeségeik terjesztésére fognak használni. És a vicc az, hogy tényleg csak néhány hülyét kellene semlegesíteni, és már jobb hely lehetne a Net. De amíg ez senkinek sem érdeke, addig olyan lesz, mint Magyarország: önző, korlátolt, buta, haszonleső emberek gyülekezete.

És amíg van alternatíva, addig távol kell maradni az emésztőtől...
süti beállítások módosítása